полоса
левая полоса
Переход на главную
правая полоса
bg
Донецька ОДАПрес-службаНовиниТимчасовий порядок контролю за переміщенням о...
УВІЙТИ

Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей

12 червня 2015 року

I.Загальні положення

1.1 Цей Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі – Тимчасовий порядок) визначає окремі питання здійснення контролю за переміщенням в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (далі – АТО), вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), а також види блокпостів, контрольних пунктів в’їзду-виїзду, порядок їх функціонування, правила їх перетинання.

1.2 Контроль за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) вздовж лінії зіткнення здійснюється на таких засадах:

- протидії тероризму;

- протидії розвідувально-підривній діяльності іноземних структур;

- забезпечення права громадян України виїхати з  неконтрольованих територій;

- посилення контролю  за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) на неконтрольовані території.

1.3 У цьому Тимчасовому порядку терміни вживаються у такому значенні:

блокпост  (далі -  БП) – загороджувальний пункт у визначеному місці (на ділянці місцевості, у споруді або їх комплексі) в районі проведення АТО, призначений для контролю за рухом людей, транспортних засобів, перевірки в осіб документів, що посвідчують особу, особистого огляду осіб і огляду речей, що при них знаходяться, огляду транспортних засобів та речей, що ними перевозяться, з метоюзапобігання несанкціонованому проникненню осіб на неконтрольовану територію, проникнення з неконтрольованої території терористів та їх пособників, а також ввезення (вивезення) до /з району проведення АТО предметів і речовин, вилучених з цивільного обороту або обмежених в обороті; оборони сил та засобів, залучених до проведення АТО від протиправних посягань з боку терористів та незаконних озброєних (воєнізованих) формувань;

дозвіл – документ встановленого зразка, що надає право перевезення товару (вантажу) з тимчасово неконтрольованих територій на іншу територію України та, з території України до тимчасового неконтрольованих територій;

перепустка - це дозвіл в паперовій формі. Наявність паперової перепустки для перетину КПВВ не є обов'язковою;

дозвіл фізичній особі – рішення відповідного підрозділу з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до смуги безпеки через лінію зіткнення про перетин фізичними особами лінії зіткнення в рамках діючих контрольних пунктів в’їзду-виїзду, на підставі якого дані про особу вносяться до електронного реєстру;

дорожні коридори (залізничні та автомобільні) – основні напрями руху в межах контрольованих територій Луганської та Донецької областей, облаштовані дорожніми знаками та інформаційними покажчиками від лінії зіткнення до контрольних пунктів в’їзду-виїзду.

координаційний центр (далі - КЦ) – це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до лінії зіткнення, який створений при оперативному штабі з управління АТО, з метою координації діяльності координаційних груп та організації видачі дозволів для фізичних та юридичних осіб (далі - осіб), транспортних засобів до складу якого входять представники Служби безпеки України (далі – СБУ), Збройних Сил України (далі – ЗСУ), Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВС), Національної гвардії України (далі - НГУ), Державної прикордонної служби України (далі – ДПСУ), Державної фіскальної служби України (далі – ДФС);

координаційна група (далі - КГ) – це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до лінії зіткнення, яка створена при управліннях (відділах) МВС України районів (міст), з метою своєчасної та якісної перевірки осіб, які виявили бажання перетнути лінію зіткнення у межах Донецької, Луганської областей та організації видачі дозволівдля фізичних та юридичних осіб, транспортних засобів та вантажів, та до складу якого входять представники СБУ, ЗСУ, МВС, НГУ, ДПСУ, ДФС;

контрольний пункт в’їзду-виїзду (далі – КПВВ) – спеціально виділена територія блокпосту другого рубежу в межах дорожнього коридору з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюється контроль контрольними органами і службами Українита пропуск на неконтрольовану територію та із неї осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна;

контрольний пункт в’їзду/виїзду на залізниці (КПВВ на залізниці) – спеціально виділена територія залізничної станції на другому рубежі з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюються контрольні заходи та пропуск на неконтрольовану територію та із неї осіб, обслуговуючого персоналу, рухомого складу залізничного транспорту, вантажів та іншого майна;

контрольні органи і служби України – підрозділи відповідних суб’єктів боротьби з тероризмом, згідно ст. 4 ЗУ «Про боротьбу з тероризмом», що здійснюють контроль на БП, КПВВ та територіях між ними вздовж лінії зіткнення;

контрольний талон – це бланк для внутрішньої перевірки проходження контролю транспортними засобами між блокпостом першого рубежу і КПВВ та у зворотному напрямку;

контрольний пост (в межах залізничних дорожніх коридорів) (КрП) -спеціально виділена територія залізничної станції, з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюється прикордонний та за необхідності інші види контролю залізничних рухомих складів, що переміщуються через лінію зіткнення;

лінія зіткнення – для цілей Тимчасового порядку умовне розмежування території Донецької та Луганської областей між територією де розміщені населені пункти, у яких органи державної влади України не здійснюють або здійснюють не у повному обсязі свої повноваження та підконтрольними територіями;

зведені мобільні групи – зведені наряди представників контрольних органів та служб, що здійснюють контроль території між БП першого та другого рубежів вздовж лінії зіткнення;

неконтрольована територія –територія, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не у повному обсязі повноваження, передбачені законодавством України.

Інші терміни у Тимчасовому порядку вживаються у значенні, наведеному в Кримінальному процесуальному кодексі України, Податковому кодексі України, законах України “Про боротьбу з тероризмом”, “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”, “Про військово-цивільні адміністрації ” та інших нормативно-правових актах.

1.4 Громадяни України за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, а іноземці та особи без громадянства паспортний документ, або документ, що його замінює (відповідно до п.1 ст.2 Положення про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), а також внесення даних про таку особу до електронного реєстру, мають право на вільний та безперешкодний перетин лінії зіткнення через БП, КПВВ.

1.5 На фізичних осіб, які в’їжджають в район проведення АТО та виїжджають з нього, поширюється дія Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму”.

1.6 Перетин лінії зіткнення громадським пасажирським транспортом забороняється, за винятком нерегулярних перевезень для окремих організованих груп людей (біженців, дітей для оздоровлення та відпочинку, тощо), за відповідним дозволом виданим згідно рішення КЦ.

 

ІІ. Блокпости

2.1 БП за своїм розташуванням, рівнем контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів поділяються на БП першого та другого рубежів.

2.2 На БП першого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:

2.2.1 Під час прямування з неконтрольованої території:

пропуск транспортного засобу на територію блокпоста;

перевірка документів у осіб, огляд транспортного засобу і вантажу (товару);

після прийняття позитивного рішення щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;

у контрольному талоні (додаток 7) проставляється спеціальна відмітка представників ДПСУ;

транспортний засіб скеровується через дорожній коридор до КПВВ.

2.2.2 Під час прямування до неконтрольованої території:

звіряються дані в контрольному талоні з фактичними даними щодо осіб і транспортного засобу, який прибув;

відбирається контрольний талон та здійснюється пропуск до неконтрольованої території.

2.2.3 Додатково на БП першого рубежу здійснюється:

контроль за рухом транспортних засобів, вантажів (товарів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним зазначеним у такому дозволі, а також, на наявність заборонених предметів та речовин;

виявлення та затримання осіб, які підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;

недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території  та відповідно перевезення таких вантажів (товарів) на таку територію;

недопущення виходу терористів та їх посібників з району проведення АТО та проникнення їх в такий район;

запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;

тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей, які порушили порядок прямування на неконтрольовану територію, і передача їх відповідним компетентним органам.

2.3 На БП другого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:

2.3.1 Під час прямування  до неконтрольованої території:

пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;

огляд транспортного засобу і вантажу;

перевірка документів у осіб;

дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком громадяни, інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, при наявності відмітки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;

після прийняття позитивного рішення представників усіх уповноважених контрольних органів та служб щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;

у контрольному талоні проставляється спеціальні відмітки представників ДПСУ, ДФС та СБУ;

транспортний засіб скеровується через визначений дорожній коридор до відповідного блокпоста першого рубежу;

тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту та людей, які порушили порядок переміщення на неконтрольовану територію і передача їх відповідним компетентним органам.

2.3.2 Під час прямування  з неконтрольованої території:

звіряються дані у контрольному талоні з фактичними даними про осіб і транспортний засіб, який прибув;

пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;

перевірка документів у осіб;

огляд транспортного засобу і вантажу;

дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком громадяни, інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, при наявності відмітки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;

у контрольному талоні проставляються спеціальні відмітки представників ДПСУ, ДФС та СБУ;

відбирається контрольний талон, транспортний засіб скеровується для переміщення до контрольованої  території;

2.3.3 На інших блокпостах другого рубежу особи і транспортні засоби скеровуються до БП першого, другого рубежу діючих дорожніх коридорів, де прикордонним нарядом здійснюються контрольно-перевірочні заходи, визначені Тимчасовим порядком та іншими нормативними документами.

2.4 Контрольні талони видаються на всі транспортні засоби, які переміщуються через лінію зіткнення.

Бланки контрольних талонів зберігаються у визначеному місці (з обмеженим доступом) старшим прикордонних нарядів у КПВВ, старшим прикордонного наряду на БП першого рубежу, старшим зміни нарядів у КПВВ на залізниці та КрП.

Контрольний талон заповнюється службовими особами ДПСУ, ДФС та СБУ, які несуть службу у КПВВ, КПВВ на залізниці, на блокпості першого рубежу дорожніх коридорів.

Пропуск транспортних засобів здійснюється:

до неконтрольованої території – за наявності спеціальної відмітки ДПСУ, ДФС та СБУ,  проставленої на КПВВ, КПВВ на залізниці;

з неконтрольованої території - при наявності спеціальної відмітки ДПСУ, проставленої на БП першого рубежу, КрП та спеціальної відмітки ДПСУ, ДФСУ, СБУ, проставлених на КПВВ.

Після закінчення служби зміною на КПВВ, БП першого рубежу контрольні талони здаються до оперативно-бойових прикордонних комендатур, де зберігаються в місцях з обмеженим доступом, які унеможливлюють доступ до них сторонніх осіб.

Відповідальними за зберігання контрольних талонів є посадові особи, які визначаються начальником органу охорони державного кордону (начальником оперативно-військового відділу).

Зберігаються контрольні талони протягом одногомісяців у підрозділах ДПСУ та знищуються встановленим порядком зі складенням відповідного акта.

Наприкінці служби змінами на рівні старших прикордонних нарядів і представника ДФС проводиться звірка наявності контрольних талонів на транспортні засоби, які прослідували через лінію розмежування та даних в електронних базах.

2.5 На БП першого та другого рубежу в межах діючих дорожніх коридорів органом охорони державного кордону (оперативно-військовим відділом) встановлюються режимні правила, що регламентують порядок доступу в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажирів транспортних засобів, відправленні транспортних засобів, що вибувають в район проведення АТО і прибувають із нього.

У приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які пройшли перед в’їздом на тимчасово неконтрольовану територію перевірку документів, інші перевірки, що проводяться у ході контролю, а також у приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які прибули з тимчасово неконтрольованої території і не пройшли такої перевірки та контролю, вхід стороннім особам забороняється без дозволу уповноважених службових осіб підрозділу охорони державного кордону ДПСУ.

2.6 Представники всіх органів і служб України під час виконання службових обов'язків повинні мати при собі службові посвідчення та представницькі картки, а інші особи, які прибувають у службових справах – припис на виконання завдання та тимчасова перепустка.

2.7 Посадка осіб у транспортні засоби, а також завантаження (вивантаження) вантажу та багажу проводиться тільки з дозволу уповноважених службових осіб підрозділу ДПСУ та ДФС, якщо це не заборонено іншими контрольними органами і службами.

Пасажири і обслуговуючий персонал транспортних засобів після в'їзду на територію БП на вимогу уповноважених службових осіб підрозділу охорони державного кордону та інших контрольних органів і служб надають для огляду транспортні засоби, вантажі (товари) та інше майно.

Пасажири та обслуговуючий персонал транспортних засобів, що в'їхали на територію БП, мають право:

бути присутніми під час огляду транспортних засобів, вантажів (товарів) і багажу, що їм належать, а також відбору зразків проб речовин і матеріалів, що їм належать, для експрес-аналізу відповідними компетентними органами;

отримувати від уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контролюючих органів та служб усні роз'яснення в разі тимчасової відмови їм у в'їзді до району проведення АТО та виїзді з нього.

Виїзд транспортних засобів з БП, КПВВ здійснюється тільки з дозволу уповноважених службових осіб ДПСУ.

Виконання законних вимог уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов'язкове для всіх осіб, які в’їжджають до району проведення АТО та виїжджають з нього.

2.8У випадку затримання уповноваженими службовими особами  ДПСУ транспортних засобів та вантажів, які переміщувалися поза межами визначних дорожніх коридорів, між першим та другим рубежами після проведення первинних контрольно-перевірочних заходів передаються зведеним мобільним групам для вжиття заходів.

2.10  У разі порушення режиму припинення вогню (несанкціонованого відкриття вогню, обстрілу зі стрілецької зброї, артилерійських систем, реактивні системі залпового вогню, інформації щодо дій диверсійно-розвідувальних груп) з боку незаконних збройних формувань чи безпосереднього обстрілу коридору, БП дозволяється за рішенням керівника відповідного сектору, з повідомленням оперативного штабу з управління АТО, перекрити напрямок руху.

2.11  БП працюють цілодобово.

   

IІI. Контрольний пункт в’їзду/виїзду

3.1 КПВВ не призначені для перетинання державного кордону України.

КПВВ функціонують без вихідних, цілодобово, контрольно-перевірочні та перепускні заходи здійснюються у літній період з 6:00 до 20:00, у зимовий – з 8:00 до 17:00, в осінній та весняний періоди –з 7:00 до 18:30, або у інший час, встановлений за окремим рішенням керівника АТО.

Робота КПВВ може призупинитися за рішенням керівника антитерористичної операції або керівника окремого сектору у випадку, передбаченому пунктом 2.10.

Порядок взаємодії контрольних органів і служб України, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю на КПВВ визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), яка затверджується окремо для кожного КПВВ начальником штабу АТО.

У технологічній схемі пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через КПВВ визначаються:

загальні положення;

порядок перевірки наявності дозволу фізичній особі на перетинання лінії зіткнення;

порядок здійснення пропуску осіб в район проведення АТО чи неконтрольовану територію, у разі смерті близьких родичів, членів сім’ї або хвороби близьких осіб, що підтверджується відповідними документами (телеграма, завірена закладами охорони здоров’я, про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) при наявності документів, що посвідчують особу та за письмового (усного) погодження керівника КГ;

порядок перевірки наявності дозволу на перевезення вантажу (товарів) та іншого майна;

місця або приміщення для проведення контролю осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), межі території КПВВ та зон контролю (режимна зона), місця стоянок транспортних засобів, у тому числі затриманих;

маршрути руху, місця стоянки і місця відстою автомобільних транспортних засобів, поїздів (вагонів), що перевозять небезпечні вантажі, місця фільтраційних зон (таборів) для перевірки вантажів (товарів), місця зберігання вантажів, які підлягають обліку та конфіскації, а також порядок дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з військовою загрозою, масовими заворушеннями, терористичними актами, перешкоджанням та блокуванням роботи КПВВ, а також ситуацій техногенного та природного характеру;

порядок ведення Журналу контролю за проходженням транспортних засобів;

порядок вилучення вантажів (товарів) та іншого майна;

загальний порядок та послідовність контрольних операцій відносно осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів);

порядок допуску до КПВВ та в його режимну зону осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), порядок їх пересування.

Місця облаштування та межі території КПВВ затверджуються наказом керівника АТО за погодженням з керівникамипідрозділів ДПСУ, ДФС, СБУ, МВС, задіяних в порядку ст. 4 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» та обласними військово-цивільними адміністраціями, у зоні відповідальності якого знаходиться КПВВ.

3.2 На КПВВ здійснюється:

контроль за рухом людей, транспортних засобів, вантажів (товарів);

перевірка транспорту, що рухається через блокпост, на наявність заборонених предметів та речовин (зброя, боєприпаси, вибухівка, наркотичні засоби тощо);

контроль за рухом транспортних засобів, товарів (вантажів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним зазначеним у такому дозволі, а також, на наявність заборонених предметів та речовин;

виявлення та затримання осіб, які підозрюються, обвинувачуються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;

недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території  та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;

перевірка в осіб документів, що посвідчують особу;

недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;

запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;

тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей.

3.3 Додержання громадського порядку на КПВВ забезпечується співробітниками органів внутрішніх справ у взаємодії з іншими контрольними органами і службами Українита координується органами охорони державного кордону (оперативно військовими відділами)  ДПСУ, а у випадку отримання інформації про загрози збройного нападу, злочинних та інших протиправних посягань на службових осіб БП та КПВВ вони посилюються  відповідними підрозділами ЗСУ або НГУ, за рішенням оперативного штабу  з управління АТО.

 

ІV. Дорожні коридори

4.1 Дорожні коридори для переміщення осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей встановлюються на автошляхах визначеного сполучення, згідно з додатком 1 до цього Тимчасового порядку.

4.2 Дорожні коридори облаштовуються дорожніми знаками та інформаційними покажчиками:

від лінії зіткнення до КПВВ;

на основних шляхах руху вздовж лінії зіткнення (в межах контрольованих територій) Луганської та Донецької областей до КПВВ.

Для позначення дорожніх коридорів залучаються відповідні дорожні служби на місцях.

4.3 Пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення здійснюється підрозділами ДПСУ спільно з підрозділами ДФС та СБУ у межах дорожніх коридорів, тільки у визначених КПВВ. Переміщення вантажів поза межами КПВВ забороняється.

4.4 Об’їзні шляхи поза межами дорожніх коридорів ліквідуються (перекриваються) силами ЗСУ.

4.5 Дорожні коридори для переміщення вантажів (товарів) через лінію зіткнення в межах Донецької та Луганської областей залізничним транспортом на шляхах залізничного сполучення визначені згідно з додатком 2 до цього Тимчасового порядку.

 

V. Здійснення контролю при в’їзді на неконтрольовану територію та виїзді з неї

5.1 Контроль за в’їздом в район проведення АТО та виїздом з нього осіб, транспортних засобів і переміщення вантажів (товарів) у визначених пунктах здійснюється уповноваженими службовими особами контрольних органів і служб:

громадян України (окрім осіб, залучених до проведення АТО) – за умови пред’явлення будь-якого документа, що посвідчують особу (відповідно до п.1 ст.2 Положення про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), дозволом фізичної особи;

іноземців та осіб без громадянства – за паспортним документом та дозволом фізичної особи.

У разі надання громадянином документу про посвідчення особи, що звільнилась з місць позбавлення волі на неконтрольованій території упродовж трьох діб, після відповідної перевірки МВС та Державної міграційної служби України (далі – ДМСУ), надається довідка (копія форми 1 щодо підтвердження громадянства та отримання паспорту громадянина України) для подальшого пропускуйого на підконтрольну територію України.

5.1.1 В’їзд на неконтрольовану територію дітей, які не досягли 16-річного віку, здійснюється з дотриманням вимог передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року № 57.

5.1.2 Виїзд з неконтрольованої території громадян України:

які народились у 1998 році і пізніше та не змогли оформити паспорт громадянина України (внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), здійснюється за умови пред’явлення свідоцтва про народження/копії свідоцтва про народження або будь-якого іншого документа, який дає можливість ідентифікувати таких осіб, особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку виїжджають з неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;

які не досягли 16-річного віку, здійснюється за умови пред’явлення свідоцтва про народження дитини, будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку виїжджають з неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;

дитини, яка народилась після початку проведення АТО, та внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, їй не було оформлено свідоцтво про народження, здійснюється за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) дитина виїжджає з неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи.

5.2 Документи, що посвідчують особу, перевіряються уповноваженими службовими особами ДПСУ з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. У ході перевірки використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах.

5.3 Підроблені документи або такі, що належать іншим особам або використовуються для вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, вилучаються уповноваженою службовою особою ДПСУ, про що виноситься обґрунтоване письмове рішення, один примірник якого видається особі. Підроблені документи надсилаються відповідному правоохоронному органу для прийняття рішення в порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України.

5.4 Під час здійснення процедури контролю на БП, КПВВ уповноважені службові особи ДПСУ використовують бази даних ДПСУ, інші передбачені законом, бази даних та виконують рішення судів, доручення уповноважених державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання Держприкордонслужбі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 280, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб з метою з'ясування наявності або відсутності підстав для відмови у в'їзді на неконтрольовану територію та виїзді з неї.

5.5 Уповноважені службові особи ДПСУ з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які в'їжджають на неконтрольовану територію або виїжджають з неї.

5.6 Інформація про осіб, які в'їжджають на неконтрольовану територію або виїжджають з неї, вноситься уповноваженими службовими особами ДПСУ до відповідної бази даних.

5.7 У паспортні документи, що подаються іноземцями та особами без громадянства, які в’їжджають або виїжджають з неконтрольованої території, службовими особами підрозділів Держприкордонслужби проставляється спеціальна відмітка, за винятком внутрішніх паспортних документів.

Форма відмітки встановлюється Адміністрацією ДПСУ.

5.8 Уповноважені службові особи підрозділу ДПСУ відмовляють у виїзді на неконтрольовану територію з таких підстав:

особа подала підроблений чи зіпсований документ, а також якщо її документи недійсні чи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;

у базах даних Держприкордонслужби є інформація про заборону особі виїзду з України;

у паспортному документі іноземця або особи без громадянства відсутня відмітка про перетинання державного кордону або в нього відсутня імміграційна картка;

у фізичної особи відсутній дозвіл або сплив термін його дії;

виїзд особи на неконтрольовану територію суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку,  загрожує охороні здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;

наявність загрози для життя чи здоров’я особи у разі її виїзду на неконтрольовану територію;

особа на БП, КПВВ, порушила умови та порядок проходження контролю при виїзді на неконтрольовану територію, або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб, що здійснюють контроль на БП, КПВВ;

іноземець або особа без громадянства під час попереднього перебування на неконтрольованій території здійснили виїзд із неї не через визначені БП, КПВВ.

5.9 Уповноважені службові особи ДПСУ відмовляють у виїзді з неконтрольованої території з таких підстав:

особа подала підроблений чи зіпсований документ, а також якщо документи недійсні чи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;

особа подала документ, що посвідчує особу, яка звільнилась з міст позбавлення волі не відповідає цій особі, або ця особа не зареєстрована за місцем проживання , що вказане у наданому документі;

іноземець чи особа без громадянства в установленому порядку не в’їхав в Україну;

виїзд особи з неконтрольованої території суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;

якщо особа порушила умови та порядок проходження контролю при виїзді з неконтрольованої території або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб;

особа не змогла підтвердити мету свого в’їзду на контрольовану територію;

у фізичної особи відсутній дозвіл або сплив термін його дії.

5.10 У разі наявності підстав для відмови особі у виїзді до/з неконтрольованої територіїуповноважена службова особа ДПСУвідмовляє їй у в’їзді – виїзді, про що здійснює відповідний запис до журналу обліку не пропущених  осіб.

5.11 Переміщення до/з тимчасово неконтрольованих територій транспортних засобів, дозволяється при наявності у осіб, що супроводжують транспортний засіб, технічного паспорту та документу, який підтверджує право власності або довіреність від власника транспортного засобу, засвідчена нотаріально.

5.12 Виконання законних вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов'язкове для всіх осіб, які виїжджають до/з неконтрольованої території.

5.13У разі потрапляння на БП (КПВВ) дитини до 16 років без супроводу законних представників відповідальні посадові особи БП (КПВВ) повинні забезпечити безпечний перетин дитиною лінії зіткнення та вжити заходів з подальшої її передачі органам МВС України.

 

VІ. Контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення

6.1 Контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення, виявлення фактів порушення такого порядку, на територіях поза визначеними дорожніми коридорами здійснюється виключно зведеними мобільними групамита прикордонними нарядами від підрозділів ДПСУ.

6.2 Діяльність (склад, чисельність, організація та припинення діяльності, межі обслуговування, озброєння тощо) мобільних груп координується об’єднаним штабом ЦУ СБУ в районі проведення АТО.

Мобільні групи формуються за рішенням першого заступника голови СБУ – керівника АТЦ при СБУ з числа службових осіб контрольних органів та служб, які задіяні для несення служби у зоні проведення АТО, за потреби із залученням  військової служби правопорядку, військової прокуратури та інших відомств (за погодженням).

6.3 Основні зусилля мобільних груп направлені на:

забезпечення підтримання прикордонного режиму відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2015 №38.

проведення контрольних та режимних заходів поза межами визначених дорожніх коридорів;

унеможливлення руху через лінію зіткнення об’їзними маршрутами (напрямками) поза визначеними дорожніми коридорами;

виявлення порушень встановленого порядку переміщення осіб, транспортних засобів, вантажів (товарів);

недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території  та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;

недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;

запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;

виконання функцій оборони, захисту та вогневої підтримки.

6.4 Члени мобільних груп при здійсненні контролю територій вздовж лінії зіткнення між БП першого та другого рубежів мають право:

зупиняти транспортні засоби та оглядати їх;

перевіряти документи, що посвідчують особу, документи на транспортний засіб, документи, що встановлюють приналежність вантажів (товарів);

затримувати осіб, транспортні засоби, вантажі (товари) в порядку, передбаченому чинним законодавством;

передавати затриманих осіб, транспортні засоби, вантажі (товари) для подальшого встановлення обставин уповноваженим представникам контролюючих органів та служб;

складати адміністративні протоколи в межах компетенції представників контрольних органів та служб;

застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби, вогнепальну зброю у випадках, передбачених чинним законодавством.

6.5 Основні завдання та порядок несення служби прикордонними нарядами визначено окремим наказом ДПСУ.


VII. Дозволи фізичній особі

7.1. Дозвіл фізичній особі надається за умови надання згоди на обробку та зберігання її персональних даних в інформаційно-телекомунікаційній системі та при наявності однієї з таких підстав:

1) проживання на неконтрольованій (контрольованій) території особи, яка намагається виїхати на цю територію, або її близьких родичів чи членів сім’ї, що підтверджується документами, виданими уповноваженими державними органами України;

2) розташування на неконтрольованій (контрольованій) території місця поховання близьких родичів або членів сім’ї, що підтверджується відповідними документами;

3) смерті близьких родичів або членів сім’ї на неконтрольованій (контрольованій) території, що підтверджується відповідними документами;

4) наявності права власності на об’єкти нерухомості, які знаходяться на неконтрольованій (контрольованій) території;

5) необхідності участі у забезпеченні національних інтересів України з метою мирного врегулювання конфлікту чи з гуманітарних питань;

6) необхідності виконання дипломатичних та консульських функцій, в тому числі в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з МЗС).

7) необхідності виконання функцій в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з МЗС);

8) здійснення поїздок на неконтрольовану (контрольовану)  територію (трудова діяльність, навчання, наукова діяльність, культурна або релігійна мета, оздоровлення, супровід дитини до загальноосвітніх чи дошкільних навчальних закладів, тощо).

7.2Для отримання дозволу фізичній особі необхідно подати або надіслати каналами поштового, електронного зв’язку або подає до КЦ, КГ, КПВВ, блокпост першого рубежу:

1) заяву, в якій вказується маршрут переміщення (населені пункти), мета та термін знаходження в районі проведення АТО (контрольованій чи неконтрольованій території;

2) копіюдокументів, що посвідчують особу (відповідно до п.1 ст.2 Положення про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147);

3) копію документа, що підтверджує перебування на території України на законних підставах (для іноземців та осіб без громадянства);

4) копію сторінки паспортного документа або документа, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними особи;

5) копію документа, що підтверджує мету виїзду на неконтрольовану територію:

проживання особи, яка намагається виїхати на неконтрольовану (контрольовану) територію проведення АТО, або її близьких осіб чи членів сім’ї на території проведення АТО;

місце поховання близьких осіб на неконтрольованій (контрольованій) території;

відомості про смерть або хворобу близьких осіб на неконтрольованій (контрольованій) території;

право власності на об’єкти нерухомості, які знаходяться на неконтрольованій (контрольованій) території;

клопотання або погодження МЗС України (для іноземців та осіб без громадянства);

інші документи, що можуть підтвердити мету в’їзду на неконтрольовану (контрольовану) територію;

6) копію свідоцтва про народження дитини, яка буде перетинати лінію зіткнення

У разі подання документів засобами електронного зв’язку, подаються їх електронні копії.

Про рішення щодо включення в реєстрзаявникповідомляється на електронну адресу, вказану у заяві фізичної особи.

При надходженні заяви на електронну пошту координаційної групи та Координаційного центру заявник отримує автоматичну відповідь-підтвердження, про надходження звернення до адресата.

7.3 Дозвіл фізичній особі надається на підставі заявок:

протягом 10 діб через відповідний підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до смуги безпеки вздовж лінії зіткнення, блокпости першого рубежу;

протягом доби через контрольні пункти в’їзду-виїзду або блокпости першого рубежу на напрямках руху при наявності відповідних документів (документи про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) за письмовим (усним) погодженням керівників КЦ та КГ.

7.4. Перевірка громадян проводиться протягом 10 діб уповноваженими особами СБУ, МВС, ДПСУ, ДМСУ, ДФС, ГПУ та підтверджується підписом службової особи, яка її проводила.

7.5. Після надання дозволу фізичній особі, КЦ та КГ формують електронний реєстр та щоденно каналами захищеного зв’язку передають його до ДПСУ.

Дані про дітей, які не досягли 16-річного віку, заносяться разом з даними осіб, що їх супроводжують.

7.6. Дозвіл фізичній особі надається для одноразового або багаторазового (строком на один рік) в’їзду на неконтрольовану (контрольовану) територію та виїзду з неї. Для іноземця або особи без громадянства дійсний протягом терміну, що не може перевищувати дозволений строк перебування іноземця або особи без громадянства на території України та повинен враховувати строк, необхідний для виїзду за межі України (не менше трьох днів).

7.7 Рішення про відмову у наданні дозволу фізичній особі приймається:

1) коли особа підозрюється у вчиненні кримінально-караного діяння;

2) коли паспортний документ підроблений, зіпсований або чи належить іншій особі;

3) якщо є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення або уникненню інших осіб від відповідальності.

7.8 Наявність дозволу у фізичної особи не виключає можливості проведення перевірки посадовими особами підрозділу охорони державного кордону та іншими особами, які несуть службу на БП, КПВВ, документів, що підтверджують мету виїзду до/з неконтрольованої території.

7.9 Дозвіл у фізичної особи припиняється:

1) закінчення строку дії дозволу;

2) особа підозрюється у вчиненні кримінально-караного діяння;

3) якщо є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення або ухиленню інших осіб від відповідальності.

4) у разі порушення особою порядку перетину лінії зіткнення в КПВВ або поза ним.

7.10 Рішення про відмову у наданні дозволу фізичній особі приймається Координаційною групою та надається заявнику не пізніше 20-ти днів з дати реєстрації заявки на отримання дозволу, відповідно до бажання заявника (що зазначається у заяві про надання дозволу) рішення направляється у письмовому вигляді за адресою для кореспонденції або на електрону адресу, що вказується заявником.

В рішенні про відмову зазначається номер заявки на видачу дозволу, номер рішення про відмову та дата його прийняття, вказується посадова особа, яка є відповідальною за прийняття такого рішення та підписує таке рішення у разі видачі такого рішення у письмовій формі (голова Координаційною групи, Координаційного центру).

Письмове рішення про відмову надається заявнику особисто або на електронну адресу чи поштову адресу, зазначену у заяві.

7.11 У разі ескалації військового конфлікту або обмежень руху в межах транспортного коридору у певному секторі особа, за наявності дозволу на перетин лінії зіткнення у зазначеному секторі, має право перетнути лінію розмежування в іншому секторі.

7.12 Заява, інші документи, копії та інформація, яка була надана особами для отримання дозволу на перетин лінії зіткнення представникам КЦ та КГ, обробляється у відповідності з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних». Доступ до вказаної інформації та документів надається лише особам яким це необхідно у зв’язку зі здійсненням службових повноважень.

КЦ та КГ вживають заходів щодо захисту персональних даних від випадкових втрат або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.

7.13. Особа, яку змусили або яка самостійно покинула своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, масових проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру, за відсутності у такої особи підстав та документів, визначених пунктами 7.1 та 7.2 цього Тимчасового порядку, перетинає лінію зіткнення за рішенням керівника КЦ без отримання дозволу фізичній особі.

У разі явної загрози життю та здоров'ю людини для перетину лінії зіткнення дозвіл не вимагається.

 

VІІІ. Видача дозволів на перевезення вантажу (товарів) до або з неконтрольованої території 

8.1 Громадянин (власник або уповноважена ним особа), який має намір ввезти або вивезти вантаж (товар), крім гуманітарної допомоги (продукти харчування, одяг, взуття, ліки, предмети особистої гігієни тощо) повинен звернутись з відповідною заявою (додаток 3) до Головного міжрегіонального управління оперативного забезпечення зони проведення антитерористичної операції Державної фіскальної служби України (далі – ГМУОЗ АТО ДФС), представники якого знаходяться у наступних населених пунктах:

84313, м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, 22 (ДПІ у м. Краматорськ ГУ ДФС України в Донецькій області);

87526, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114 (ГУ ДФС України в Донецькій області);

93113, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, 347 (ДПІ у м. Лисичанськ ГУ ДФС України в Луганській області),

Заява подається у письмовій формі за визначеними адресами та дублюється на електронну адресу ГМУОЗ АТО ДФС ato@sfs.gov.ua у форматі Exel з назвою файлу аналогічною назві СГД та коду ЄДРПОУ у вигляді «Назва СГД код ЄДРПОУ».

Заяви, оформлені з порушенням Тимчасового Порядку, до розгляду не приймаються.

Органи ДФС у термін не більше 5 (п’яти) робочих днів з моменту реєстрації, здійснюють перевірку та ГМУОЗ АТО ДФС надсилає подання до КЦ щодо включення до відповідного переліку(додатки 4, 5).

Включення СГД до переліків товарів здійснюється лише за умови сплати ними податків, зборів, інших обов`язкових платежів до бюджету України, при наявності повної інформації щодо прозорості такого процесу та непричетності до терористичної діяльності (фінансування тероризму). Пріоритет у розгляді поданих заяв віддається СГД, які:

- перереєстровані для податкового обліку на контрольованій територій України (перереєстрували податкову адресу);

- соціально орієнтовані (виробничий процес направлений на створення робочих місць, виплату заробітних плат, надання матеріальної допомоги, забезпечення соціальних гарантій прав трудових колективів);

- мають єдиний цикл виробництва на неконтрольованій та контрольованій територіях;

- експортоорієнтовані;

- здійснюють розрахунки з використанням виключно банківської системи України.

Вантажі (товари), заборонені / обмежені для переміщення до або з неконтрольованих територій, визначені Додатком 6 до Тимчасового порядку.

Розгляд питання щодо надання дозволу на переміщення деяких видів таких товарів для виробничих потреб суб’єктів господарювання, що здійснюють підприємницьку діяльність згідно діючого законодавства України на неконтрольованій території, здійснюється у виключних випадках за погодженням (спеціальним дозволом) з профільними міністерствами (МВС, СБУ, МОЗ та інші), окрім бензолу, як похідного продукту від процесу переробки вугілля.

Переміщення на неконтрольовану територію вантажів (товарів), передбачених п.п. 34 - 36 Додатку 6 дозволяється виключно у вигляді гуманітарної допомоги.

При цьому особи для отримання на КПВВ дозволу на переміщення вантажів (товарів) мають бути забезпечені відповідними дозволами, а транспортні засоби перепустками.

Всі переміщення товарів з/на неконтрольовані території здійснюються виключно залізничним транспортом, окрім гуманітарної допомоги та інших випадків, встановлених Тимчасовим порядком.

В окремих випадках,за відповідним рішенням КЦ, дозвіл на переміщення вантажів автомобільним транспортом надаєтьсяз неконтрольованої території для суб’єктів господарювання, які переміщують на контрольовану територію виробниче обладнання (потужності), устаткування, сировину для безперервності напрацьованого виробничого процесу, залишкові основні засоби, залишки готової продукції.

Для переміщення вантажів (товарів) до територій вздовж лінії зіткнення між блокпостами першого та другого рубежівдозвіл надається ДФС за відповідним рішенням КЦ на підставі розпорядження обласної військово-цивільної адміністраціїсуб’єктам господарської діяльності, що зареєстровані на таких територіях. Військово-цивільні адміністрації ведуть журнал реєстрації таких розпоряджень. Аналогічні журнали ведуться на КПВВ (додаток 8).

У виняткових випадках, з метою оперативного реагування з попередження та подолання наслідків виникнення особливих соціальних чи економічних обставин, пов’язаних з загрозою життю та здоров’ю людей, порушенням нормальних умов життєдіяльності та ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, військового та соціального характеру, які унеможливлюють дотримання вимог Порядку щодо перетину лінії зіткнення в районі проведення АТО, КЦ має право прийняти протокольне рішення щодо погодження питання про надання або відмову у наданні дозволу на переміщення вантажів (товарів) без подальшого внесення до відповідних переліків за згодою керівника АТО.

8.2 Щодо вантажів з гуманітарною допомогою - Мінсоцполітики України здійснює перевірку документів, наданих отримувачами гуманітарної допомоги на визнання вантажів гуманітарною допомогою, на підставі яких видає відповідний наказ, який розміщує на офіційному сайті міністерства. Вказані вантажі переміщуються виключно автомобільним транспортом через визначені Тимчасовим порядком КПВВ.

8.3 Щодо вугільної продукції – Міненерговугілля України направляє інформацію до КЦ про включення енергогенеруючих компаній України, що використовують вугільну продукцію для вироблення електроенергії, до Переліку суб’єктів господарювання – отримувачів вугільної продукції (додаток 9).

Переміщення вугільної продукції через лінію зіткнення здійснюється виключно залізничним транспортом через визначені КПВВ на залізниці.

Протягом 3-х днів на електронні поштові скриньки kc_sarmat@ukr.net та ato@sfs.gov.ua енергогенеруючі компанії України надають інформацію про постачальників (видобувників, переробників) вугілля, з якими укладені контракти.

КЦ розглядає подання ДФС протягом таких строків:

товари для виробничих потреб – не більше 5 (п`яти) робочих днів;

інші товари – не більше 10 (десяти) робочих днів.

У визначені терміни керівник КЦ за погодженням з представниками ДФС (заступником керівника Координаційного центру з питань переміщення товарів), СБУ (заступником керівника КЦ з питань захисту економічних інтересів держави),ДПСУ (офіцером по напрямку), МВС (офіцером по напрямку), приймає протокольне рішення щодо включення суб’єкта господарювання до відповідних переліків.  

Форма переліків визначається рішенням КЦ.

Переліки розміщуються на офіційному сайті ДФС та СБУ.

8.4 Підставами для відмови до включення у Переліки:

вантаж (товар), а саме предмети речовини, заборонені / обмежені для переміщення до або з неконтрольованих територій;

наявна інформація правоохоронних органів про можливість використання такого товару у злочинних цілях та/або використання такого товару терористичними організаціями на неконтрольованій території;

наявна інформація про порушення отримувачем та/або постачальником вантажу (товару) вимог податкового та/або митного законодавства;

наявна інформація про використання коштів за поставлений товар з метою фінансування тероризму;

наявність інформації про причетність власника або отримувача товару до терористичної організації;

наявна інформація про відсутність постачальника та/або отримувача за місцем знаходження та/або інша інформація яка не дозволяє здійснити заходи щодо встановлення фактичного постачальника та/або отримувача вантажу (товару);

виявлення при огляді розбіжностей фактично переміщуваним вантажем (товаром) та відомостями зазначеними у відповідному Переліку, та/або виявлення предметів речовин, заборонені / обмежені для переміщення до або з неконтрольованих територій (у разі повторного звернення для отримання дозволу).

8.5 Для оформлення дозволу на КПВВ власник вантажу (товару) або його уповноважена особа, яка супроводжує вантаж, надає співробітникам ДФС, що знаходяться на КПВВ, наступні документи: договір, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, довіреність та за наявності: зареєстровану податкову накладну, ВМД, фінансові документи про оплату вантажу (товару).

Для оформлення дозволу на переміщення гуманітарних вантажів уповноважені представники донора або отримувача гуманітарної допомоги надають співробітникам ДФС, що знаходяться на КПВВ, перелік вантажів, визнаних гуманітарною допомогою на підставі наказу Мінсоцполітики “Про визнання вантажів гуманітарною допомогою”, який розмішений на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики www.mlsp.gov.ua.

8.6 Дозвіл на переміщення товарів через лінію зіткнення оформлюється у двох примірниках безпосередньо на КПВВ співробітниками ДФС:

примірник № 1 – повертається заявнику після доставки товару перевізником;

примірник № 2 – залишається на контрольному пункті виїзду, не має сили оригіналу дозволу на переміщення товарів (використовується для внутрішнього та статистичного обліку на пункті пропуску).

8.6 Достовірність внесених до дозволу даних щодо суб’єкта господарської діяльності та вантажу (товару) засвідчується особистим підписом власника вантажу (товару) або його уповноваженої особи. Подання, внесення недостовірних відомостей є підставою для застосування до осіб заходів впливу в тому числі адміністративної або кримінальної відповідальності.

 

IХ. Переміщення вантажів (товарів) залізничним транспортом

9.1 Залізничні вантажоперевезення здійснюються виключно через залізничні станції, на яких визначені КПВВ на залізничному транспорті.

КПВВ на залізниці призначені для перевезення виключно вантажів.

КПВВ на залізниці функціонують без вихідних, цілодобово, контрольно-перевірочні заходи та перетин лінії зіткнення здійснюються цілодобово або у інший час, встановлений за окремим рішенням керівника АТО.

Перелік КПВВ на залізничному транспорті визначний Додатком 2 до Тимчасового порядку.

9.2 Укрзалізниця щодобово не пізніше 08.00 надає до ДФС (на електронну адресу atouzd@sfs.gov.ua) та СБУ (atossu@ukr.net) витяг з Бази Даних (ГІОЦ), зведену інформацію щодо переміщення вантажів (товарів) протягом наступної доби через залізничні станції, на яких діють контрольні пункти в`їзду-виїзду.

При цьому формування вантажних рухомих складів здійснювати лише з напіввагонів та відкритих платформ.

Переміщення наливних цистерн, закритих вантажних вагонів здійснювати в складі одного рухомого складу та відправку його з неконтрольованої території здійснювати лише після попереднього погодження з керівництвом секторів та забезпечення доступу до перевірки вмісту вагонів на КПВВ.

9.3 Керівники залізничних станцій, на яких діють КПВВ, за фактом прибуття рухомого складу, надають співробітникам контрольних органів служб   інформацію (залізнична накладна, за наявності договірну або іншу документацію) щодо походження вантажу (товару).

9.4 У виключних випадках (порушення залізничного полотна, мінування колій, інше) за згодою керівництва АТО, КЦ з питань режиму та економічної діяльності приймає рішення про надання дозволу суб’єкту господарської діяльності, який включений до відповідного переліку, на переміщення вантажів автомобільним транспортом в оперативному режимі.

9.5 Укрзалізниця, на період проведення АТО, припиняє завантаження та переміщення вантажів (товарів) через лінію зіткнення Донецької та Луганської областей, власники яких не внесені до відповідного Переліку згідно Тимчасового порядку.

9.6 Машиніст локомотиву, яким здійснюються вантажні перевезення, для пропуску через КПВВ на залізниці має бути забезпечений відповідними контрольними талонами для залізничних перевезень.

9.7 Під час слідування рухомого складу між лінією зіткнення та залізничною станцією, де здійснюються контрольно – перевірочні заходи, забороняється здійснювати зупинки, змінювати його комплектацію та маршрут руху.

 

Х. Перевірка вантажу (товару) на контрольному пункті в’їзду виїзду

10.1 Після видачі дозволу представник ДФС із залученням інших контролюючих органів, відповідно до їх повноважень, має право здійснити огляд транспортного засобу та наявного у ньому вантажу (товару) на предмет відповідності його Переліку, а також наявності предметів і речовин, які вилучені з цивільного обороту або обмежені в обороті для ввезення або вивезення до або з неконтрольованої території.

10.2 Перевірка вантажу (товару) здійснюється представниками контрольних органів та служб у КПВВ протягом 24 годин з моменту в’їзду транспортного засобу, рухомого складу на КПВВ.

10.3 У разі виявлення розбіжностей між фактично переміщуваним вантажем (товаром) та відомостями зазначеними у відповідному Переліку, та/або виявлення предметів і речовин, які вилучені з цивільного обороту або обмежені в обороті для ввезення або вивезення до або з неконтрольованої території, до правопорушника вживаються заходи передбачені чинним законодавством України, а також,за поданням керівників підрозділів, задіяних в порядку ст. 4 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», КЦ приймається рішення щодо виключення суб’єкта господарювання із відповідного Переліку.

10.4 КЦ, з метою контролю та подальшого упередження випадків надання дозволів недобросовісним суб’єктам господарювання, ведеться Перелік порушників порядку переміщення вантажів (товарів) (додаток не для друку).

 

ХІ. Перелік товарів на які не поширюється дія Тимчасового порядку

11.1 Дія Тимчасового порядку не поширюється на товари, що переміщуються до тимчасово неконтрольованих територій громадянами у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі через контрольні пункти пропуску для власних, особистих потреб, не пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності, а саме:

1) особисті речі:

товари особистої гігієни та індивідуальні косметичні засоби у кількості, що забезпечує потреби однієї особи на період поїздки;

одяг, білизна, взуття, що мають суто особистий характер, призначені виключно для власного користування і мають ознаки таких, що були у користуванні;

особисті прикраси, у тому числі з дорогоцінних металів та каміння, що мають ознаки таких, що були в користуванні;

один фотоапарат, одна кіно -, відеокамера разом з обґрунтованою кількістю додаткового приладдя;

переносні музичні інструменти у кількості не більше двох штук;

один переносний звуковідтворювальний пристрій (у тому числі магнітофон, диктофон, програвач компакт-дисків тощо) з обґрунтованою кількістю плівок, платівок, дисків;

один переносний радіоприймач;

стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук, пейджери;

один переносний телевізор;

переносні персональні комп'ютери у кількості не більше двох штук і периферійне обладнання та приладдя до них; флеш-карти у кількості не більше трьох штук;

калькулятори, електронні книжки у кількості не більше двох штук;

індивідуальні вироби медичного призначення для забезпечення життєдіяльності людини та контролю за її станом з ознаками таких, що були в користуванні;

звичайні та/або прогулянкові дитячі коляски у кількості, що відповідає кількості дітей, які перетинають кордон разом із громадянином, а у разі відсутності дітей - у кількості не більше однієї штуки;

одна інвалідна коляска на кожного інваліда;

лікарські засоби, у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);

годинники у кількості не більше двох штук;

0,5 літра туалетної води та/або 100 грамів парфумів;

спортивне спорядження - велосипед, вудка рибальська, комплект альпіністського спорядження, комплект спорядження для підводного плавання, комплект лиж, комплект тенісних ракеток, дошка для серфінгу, віндсерфінгу, комплект спорядження для гольфу, інше аналогічне спорядження, призначене для використання однією особою;

2) товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кг на одну особу;

3) харчові продукти для власного споживання, вартість яких не перевищує еквівалент 5000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кг на одну особу;

4) громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть переміщувати алкогольні напої та тютюнові вироби в ручній поклажі у таких кількостях із розрахунку на одну особу:

200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі  загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;

5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22 %) алкогольних напоїв.

 

11.2 Дія Тимчасового порядку не поширюється на товари, що переміщуються з тимчасово неконтрольованих територій громадянами у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі через контрольні пункти пропуску для власних, особистих потреб, не пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності, а саме:

1) особисті речі:

- товари особистої гігієни та індивідуальні косметичні засоби у кількості, у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу;

- одяг, білизна, взуття, що мають суто особистий характер, призначені виключно для власного користування і мають ознаки таких, що були у користуванні;

- особисті прикраси, у тому числі з дорогоцінних металів та каміння, що мають ознаки таких, що були в користуванні;

- один фотоапарат, одна кіно-, відеокамера разом з обґрунтованою кількістю  додаткового приладдя;

- переносні музичні інструменти у кількості не більше двох штук;

- один переносний звуковідтворювальний пристрій (у тому числі магнітофон, диктофон, програвач компакт-дисків тощо) з обґрунтованою кількістю плівок, платівок, дисків;

- один переносний радіоприймач;

- стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук;

- один телевізор;

- переносні персональні комп'ютери у кількості не більше двох штук і периферійне обладнання та приладдя до них; флеш-карти у кількості не більше трьох штук;

- калькулятори, електронні книжки у кількості не більше двох штук;

- індивідуальні вироби медичного призначення для забезпечення життєдіяльності людини та контролю за її станом з ознаками таких, що були в користуванні;

- до двох звичайних та/або прогулянкових дитячих колясок на дитину, яка слідує разом з дорослими, а у разі відсутності дітей - у кількості не більше однієї штуки;

- до двох інвалідних колясок на кожного інваліда;

- лікарські засоби, у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);

- годинники у кількості не більше двох штук;

- 0,5 літра туалетної води та/або 100 грамів парфумів;

- спортивне спорядження - велосипед, вудка рибальська, комплект альпіністського спорядження, комплект спорядження для підводного плавання, комплект лиж, комплект тенісних ракеток, дошка для серфінгу, віндсерфінгу, комплект спорядження для гольфу, інше аналогічне спорядження, призначене для використання однією особою;

2) товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кг на одну особу;

3) харчові продукти для власного споживання вартість яких не перевищує еквівалент 5000 гривень та сумарна вага яких не перевищує 50 кг на одну особу

4) громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть переміщувати алкогольні напої та тютюнові вироби в ручній поклажі у таких кількостях із розрахунку на одну особу:

- 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі  загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;

- 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22 %) алкогольних напоїв

5) власні речі, з ознаками користування, призначені для облаштування помешкання внутрішньо переміщеними особами, а саме:  меблі, посуд, кухонне приладдя, постіль та постільна білизна, книги, зошити, канцелярське приладдя, килими, картини, освітлювальні прилади, інструменти, дитячі іграшки.

11.2 Багаж, що перевищує наведені вище норми, для цілей Тимчасового порядку визнається вантажем та його переміщення здійснюється згідно визначених процедур.

11.3 Переміщення ручної поклажі та супроводжувального багажу в межах визначеної кількості (вартості) через лінію розмежування здійснюється особами не більше одного разу на добу.

 

ХІІ. Перехідні положення

12.1 Вказаний Тимчасовий порядок набуває чинності з моменту йогозатвердження та оприлюднення на офіційному сайті ДФС та СБУ.

12.2 Здійснювати перепускний режим на КПВВ у межах Донецької та Луганської областей згідно вимог цього Тимчасового порядку з моменту його оприлюднення.

Управління інформаційної політики та з питань преси облдержадміністрації